הנה משהו שלא סיפרתי לאף אחד: אני מכור למודעות דרושים. לפעמים אני מוצא את עצמי יושב עם הדפים האחרונים של העיתון, איפה שמדפיסים מודעות דרושים כמו בשנות ה-80, וקורא מודעות דרושים של שומרים, מרכזי תמיכה של סלקום, מזכירות ושאר מודעות מרתקות. אני עושה את זה משתי סיבות: 1 – כדי לדעת שהייתי יכול להתקבל אם רק הייתי רוצה. 2 – אפשר ללמוד המון על החברה מלקרוא מודעות דרושים שלה.

כתבתי לפני כמה שבועות שאני אוהב לקרוא את דף האודות של חברות, אבל יותר מזה אני אוהב להיכנס לדף המשרות של חברות ולראות מה הן מחפשות ואיך הן מנסות לפתות אנשים טובים לחברה שלהן. לא מדברים על זה כמעט, אבל בתכל'ס היום חברות נלחמות על אנשים טובים אפילו יותר משאנשים נלחמים על משרות טובות. תראו את פייסבוק (החברה לא האתר) לדוגמא: היא קונה חברות רק בגלל שאנשים טובים עובדים שם, אז היא מפרקת את החברה ויש לה עובדים חדשים.

כבוגר שנקר, אני ממשיך לקבל את המייל היומי ממזכירות המחלקה, שכולל בדרך כולל מודעת דרושים. אני קורא את המייל בקביעות כדי להזין את ההתמכרות, אבל אני חייב להגיד שאני גם מאוכזב בקביעות: שום מודעה אפילו לא מתחילה לדגדג את העניין שלי. זה לא שאני מחפש עבודה, אבל אני אשמח לשמוע על חברות מעניינות, וזה לא קורה. לכן השבוע שמחתי נורא לקבל סוף סוף את בריף חלומותי: לכתוב אחת מאותן מודעות דרושים שנשלחות לבוגרי שנקר כדי למצוא מעצבים חדשים ל-OPEN.

המודעה שלך היא המיתוג שלך

חברות מאד דואגות מהמיתוג שלהן: איך הן יופיעו בשלט חוצות, או בפרסומת בטלויזיה. איך יראה התפריט או האתר. מה שפחות מדאיג אותן: איך תראה מודעת הדרושים שלהן. טעות. מודעת דרושים היא נקודת מגע כמו כל נקודה אחרת בה אנשים נחשפים למותג שלכם, ועוד יותר חשוב: היא משפיעה על איזה אנשים יעבדו אצלכם, ובסופו של דבר האנשים שעובדים בחברה הם מה שיוצר את המותג. אז תסבירו לי איך יכול להיות שאתם מותג: “חדשני, דינאמי, צעיר, וכו' כו'” אבל מודעת הדרושים שלכם לא השתנתה מאז שנות ה-80? היא זקנה, טכנית ומשעממת. זה מה שאתם משדרים ולא יעזרו כל המילים היפות שמשרד המיתוג כתב לכם בדף ה"ערכים".

הנה כמה דוגמאות מייצגות שקיבלתי במייל:

סטודיו לעיצוב ומיתוג מחפש מעצב מוכשר ושמח למשרה מלאה.

בוגר מוסד מוכר | שליטה מלאה בתוכנות העיצוב השונות | יכולת בינאישית גבוהה – עבודה ישירה מול הלקוחות | תשוקה ואהבה לעיצוב | ניסיון שנה – שלוש

ניתן לשלוח קו"ח ותיק עבודות למייל: jobs@—-.com

תודה רבה

אני לא יודע מה איתכם, אבל אני הייתי רוצה לדעת בתור התחלה, איך קוראים לחברה שאני מנסה להתקבל אליה. כנראה שהסטודיו האלמוני הזה לא חשב שהוא ירוויח מלשים את השם שלו על המודעה, ובעייני זה כבר חשוד. דבר שני – אין שום אינדיקציה ללמה כדאי לעבוד בסטודיו הזה, או מה הוא עושה (“עיצוב ומיתוג" זה כל כך כללי שיכול להיות שהם עושים מיתוג להזמנות חתונה). דבר שלישי – המודעה הזו נשלחת לבוגרי שנקר, ככה שהסעיפים "בוגר מוסד מוכר" / “שליטה בתוכנות" / “תשוקה ואהבה לעיצוב" היא פחות או יותר קבוע אצל כל מקבלי המודעה, אז איך זה תורם?

הנה דוגמא נוספת שקיבלתי לאחרונה:

דרוש/ה מעצב/ת

לסטודיו מקאן אריקסון דרוש/ה מעצב/ת מוכשר/ת, בעל/ת חשיבה יצירתי/ת ויכולת עיצוב גבוהה, יכולת לפיתוח פרויקט מרמת הקונספט עד לביצוע ופתרונות יצירתיים בזמנים קצרים.

דרישות התפקיד:

•          בוגר/ת מגמת עיצוב גרפי במוסד מוכר – חובה

•          שליטה מלאה בתוכנות CS5 – חובה

•          ניסיון במשרד פרסום – יתרון

•          נכונות לעבודה מאומצת

•          עבודה במשמרות.

יש לשלוח קורות חיים בצירוף תיק עבודות, פניות ללא תיק עבודות לא ייענו

היות ועבדתי כמה שנים טובות בסטודיו של מקאן אריקסון, אני יכול להעריך את הכנות במודעה: “פתרונות יצירתיים בזמנים קצרים" (שם קוד – אין זמן לעשות כלום כמו שצריך), “נכונות לעבודה מאומצת" ( שם קוד – יקרעו לכם את התחת) ו"עבודה במשמרות" ( שם קוד –עובדים פה גם בלילה). עכשיו, בתור אחד שבילה שם כמה שנים טובות, אני שואל את עצמי: למה להציג את עצמכם באור רע כל כך? כלומר, הכל נכון, אבל יש גם המון דברים טובים בסטודיו של מקאן, ואף אחד מהם לא מצויין במודעה. חשבתי שזה יהיה בסיסי שמשרד פרסום ידע להציג את המוצר "באור הכי טוב", הרי זה מה שהם עושים עבור הלקוחות לא? אז למה לא לעצמם?

כדי לתת קונטרה אני רוצה להראות לכם איך נראה דף המשרות של פייסבוק:

וככה נראית מודעה שלהם למעצבים:

שימו לב שבערך 2/3 מהמודעה עוסק במהי המשרה, ולמה כדאי לעבוד בה, ורק חלק שולי הוא מהן דרישות התפקיד. שימו לב לדרישה הזו: History of self-initiated projects. בפייסבוק לא רק מעניין אותם מה הניסיון הטכני שלכם, אלה איזה אנשים אתם: אנשים שעושים פרוייקטים בשביל הכיף.

ולפתרון החידה

אז אחרי שהסתכלתי קצת מה אנשים אחרים עושים טוב או לא טוב, ישבתי לכתוב את המודעה ל-OPEN וזה מה שיצא:

אהלן,

אנחנו OPEN ואנחנו מחפשים מעצבים עם ניסיון שיצטרפו לצוות שלנו.

מה אנחנו אוהבים לעשות:

  • לעבוד עם לקוחות מכל הסוגים: גדולים / קטנים / אוף-ליין / און-ליין/ ישראל / עולם העיקר שיהיה מעניין.
  • לנסות דברים חדשים.
  • לעבוד בצוות עם אנשים טובים.
  • ליהנות מהתהליך.

מה אתם אוהבים לעשות:

  • להיות סקרנים וללמוד דברים חדשים.
  • לאתגר את החשיבה הקיימת.
  • לעבוד עם התוכנות של אדובי עם הקיצורים.
  • לעצב לכל מדיה אפשרית: פרינט, אינטרנט, מובייל, וידאו ועוד כל מיני מדיות שעוד לא המציאו להן שם.

אם זה נשמע כמוכם, שלחו לנו תיק עבודות ובואו נדבר :)

Dvorit@open.co.il

נ.ב. – זו לא סתם דוגמא, זו מודעה אמיתית, אם זה מתאים לכם תשלחו מייל.