בואו נדבר על העתיד של מיתוג. כמו כמות סוגי הסבונים בשוק, כמות החברות שמציעות שירותי מיתוג צומחת בקצב מסחרר, וכמו שקשה להבין מה בדיוק ההבדל בין הסבונים, כך קשה לפעמים להבין מה ההבדל בין משרדי המיתוג השונים.

אין ספק שמקצוע ה"מיתוג" הוא בין המקצועות החדשים הפופולארים ביותר. כל שנה מסיימים את בתי הספר לעיצוב מאות מעצבים חדשים, ומשרדים, סטודיואים ופרילאנסרים נמצאים בכל פינה. התוצאה היא הפיכת המקצוע למוצר צריכה (commodity) כמו כל מוצר צריכה אחר. כתוצאה מכך ישנן שתי תופעות: 1. המחיר עבור המוצר (מיתוג) יורד. 2. קשה להבדיל בין כל המוצרים (משרדי המיתוג).

אז מה זה אומר לגבי העתיד? לדעתי התשובה היא כמובן אותה תשובה לסבונים ולמשרדי מיתוג. צריך לעשות משהו אחר. משהו חדש. זה מצחיק להגיד שצריך להיות חדשן, כי זו העבודה של משרד המיתוג להיות יצירתי וחדשן, אבל זה לא כל כך פשוט. כדי להמציא מחדש את המיתוג, את תהליך העבודה, ואת התוצאה הסופית, צריך לזרוק את כל מה שאנחנו יודעים לפח, ולהתחיל מההתחלה. זה אף פעם לא קל, וזה תמיד מעורר התנגדות.

בהצלחה.

קרדיט תמונה - British seamen shopping at the A & P supermarket, spending his $20 dollars on food not available back home in Great Britain. מתוך מאגר LIFE בחסות גוגל.