בואו נדבר על בירה. אני מת על בירה. לפני שנים היה לי בבית אוסף בקבוקי בירה. הייתי שומר בקבוק מכל סוג, והיה לי מדף ענק עם עשרות בקבוקים שונים שהזכירו לי את כל הפעמים ששתיתי את הבירות. לכל בקבוק צורה וצבע משלו, תויות יחודית והוא מכיל סיפור – לפעמים זו בירה שהכינו נזירים בבלגיה, לפעמים זו בירה עם היסטוריה ארוכה, לפעמים זו בירה צעירה ומחתרתית, או בירת בוטיק. לאחרונה אנחנו מוקפים בישראל בהצפה של בירות בוטיק ממותגות שמאחורי כל אחת עומד סיפור אישי, מצחיק או מרגש, שמנסה לתת ערך מוסף לעובדה שהבירה לא כל כך טעימה. אבל מה עם הסיפורים של הבירות המסחריות הגדולות?

בואו נראה מה הם הסלוגנים (שאמורים לתמצת את הסיפור) של מותגי הבירות הגדולים:
קרלסברג: That calls for a carlsberg.
הייניקן: Open your world.
טובורג: The fun starts here.

בגדול, שלושת הסיפורים הם אותו הסיפור: בירה זו סיבה למסיבה, זה כיף, זה בילוי, תשתה ומי יודע מה יקרה. על אף שהסיפור רלוונטי, הוא כבר די נדוש לדעתי, ולא מבודל. בגלל זה ממש שמחתי להיתקל בבירה האוסטרלית Hahn שמביאה גישה חדשה לגמרי עם הסיפור: Pioneering Beer.
כשלעצמו, אני חושב שהסלוגן מעניין. מה זה בכלל אומר להיות חלוץ בתחום הבירה? איך אפשר להביא חדשנות בתחום שבו דווקא הניסיון ארוך השנים והמסורת נחשבים ליתרונות. ובכן, Hahn לקחו את הרעיון החדשנות לכיוון הומוריסטי לחלוטין.

הנה הפרסומת שלהם לתהליך הכנת הבירה, שגם נקרא : Most EPIC beer commercial EVER.

בסדרת סרטונים שניה הם מציגים את המעבדה שלהם, שם הם מקבלים מכתבים מאוהבי בירה שיש להם בעיות בחווית השתיה, ומנסים לפתח מוצרים חדשים כדי לפתור את הבעיות.

איך לא לשפוך בירה בבר

איך לשלב את הבירה יחד עם המאנצ'יז

איך לדעת של מי הבירה

קוסטר שלא נדבק לבירה

אני אוהב את הגישה המרעננת שמראה שלא חייבים לדבר בקלישאות הרגילות של סקס, בילויים ולייפסטייל כדי למכור בירה, ואפשר לספר סיפור שתוקף את הנושא מכיוון אחר לגמרי. היות ואני לא באוסטרליה ואין לי מושג איך המותג מתנהג חוץ מפרסומות, אבל זה מסקרן אותי לדעת האם הם מצליחים להביא את גישת החדשנות והחלוציות בעוד פעולות של המותג.

ועוד אחת בלי קשר

 אי אפשר לדבר על פרסומות ויראליות השבוע מבלי להזכיר את הפרסומות שרצה עכשיו ברשת של Dollar Shave Club.

הרבה דובר על למה היא נהייתה ויראלית, על ההפקה ואיכויות המשחק של היזם/פרזנטור, אבל הייתי רוצה לדבר רגע על התוכן. אחד הדברים החשובים ביותר לשים לב אליהם כשמתקשרים עם אנשים בפעם הראשונה, בין אם זה באתר, סרטון, או אריזה, הוא לענות על השאלות: 1. מי המותג. 2. מה הוא עושה. 3. למה זה צריך לעניין אותי?

אם מנתחים הפרסומות של Dollar Shaved Club, אפשר לראות ש10 השניות הראשונות של הסרט מוקדשות להסביר 1. מי אני. 2. מה אנחנו עושים, ולאחר מכן 1:20 מוקדשות לכל הסיבות למה זה צריך לעניין אותכם. באחוזים זה אומר שקצת פחות מ-10% מהמאמצים הוקדשו להסבר על המוצר ו-90% למה כדאי לך להשתמש בו. אם תסתכלו על פרסומות אחרות, תראו שבדרך כלל 90% עוסקים במוצר עצמו ולא בלמה כדאי להשתמש בו, ונראה לי שאפשר ללמוד הרבה על מה המסר שבאמת חשוב לאנשים כשהם נחשפים למותג בפעם הראשונה.

תודה לבן שהראה לי את הפרסומת הראשונה של Hahn ולעומר שביקש שאני אכתוב על Dollar Shaved Club.