129-find-designers

בואו נניח שלמצוא עבודה טובה זה קשה כמו למצוא אהבה. זה הרי לא כזה רחוק מהמציאות לא?

אז דמיינו שהיום יש אנשים שעוד מחפשים אהבה כמו בשנות השמונים: מפרסמים מודעה טקסטואלית בעיתון – ״גבר בן 40 מחפש בחורה שנראית מעולה, מבשלת פצצה, בעדיפות ממשפחה עם כסף לצורך קשר רציני״.

לפעמים אני מרגיש שאנשים שפונים אלי כשהם מחפשים מעצבים מתנהגים ככה בדיוק: ״אני צריך מעצב מוכשר מאד, לפרוייקט מעניין״.

הם לא מבינים שהיום לפני שמישהו יוצא לדייט הוא מחפש אותך בגוגל, נכנס לפייסבוק שלך ומקווה למצוא אלבום מתאילנד. אי אפשר לשלוח היום מישהו לבליינד דייט על בסיס ״סמוך עלי״. גם לא מעצבים.

בניגוד למה שחלק מהלקוחות ולצערי גם חלק מהמעצבים חושבים, למען האמת יש שיוויון בין מעצבים ללקוחות. אף אחד לא צריך את האחד יותר מהצד השני, ואף אחד לא יכול להסתדר בלי הצד השני. לכן אם לקוח מצפה למצוא מעצב מוכשר, שיעשה עבודה מעולה במחיר טוב, צריך להיות לו ברור שהמעצב מחפש לקוח מוכשר, שיאפשר לו לעשות עבודה מעולה וישלם לו מחיר טוב.

שני הצדדים מחפשים אהבה, ושני הצדדים צריכים להשתכנע שהם רוצים לעבוד ביחד. ולכן אם אתה מחפשים מעצבים ופרסמתם הודעה בפייסבוק או באיזה לוח דרושים ״לחברה מצליחה דרושה מעצבת תותחית״, תבינו שלא תקבלו הצעות מוצלחות באמת עד שתתחילו לעשות את שני הדברים הבאים:

  1. תראו לנו כמה אתם סקסיים (ואל תבקשו שנאמין לכם – תראו תמונות מתאילנד).

  2. דברו על הדברים שמעניינים אותנו.

זה מביא אותנו לחוק מס׳ 1 אם אתם רוצים להצליח באהבה: תפסיקו לקשקש על עצמכם ותתחילו לדבר על מה שחשוב לצד השני.

מה חשוב למעצבים

אתגר ועניין
העובדה שאתם חברת טכנולוגיה שפיתחה את אחד האלגוריתמים המסובכים והמרתקים בהיסטוריה, והעובדה שהבן אדם שמחפש כרגע את המעצב הוא המייסד של החברה שמאמין בכל הלב שהחברה שלו היא החברה הכי טובה בעולם, לא אומרת כלום למעצב. היא בטח לא אומרת אומרת בהכרח שהעבודה שלו כמעצב תהיה מרתקת ומעניינת כמו העבודה הטכנולוגית.

זה התפקיד שלכם כבעלי החברה להסביר לנו המעצבים למה העבודה שלנו תהיה מעניינת ומה הם האתגרים העיצוביים שאנחנו נעבוד עליהם.

חופש
אחד הדברים שהכי חשובים לנו ומשפיעים על איזה פרוייקט היינו רוצים לעשות זה כמות החופש הקראייטיבי שיש לנו בפרוייקט. אין דבר שיותר מבאס מעצבים בפרוייקט מעניין יותר מהעבודה שהלקוח מבאס את העיצוב (כי אשתו לא אוהבת ירוק). אני לא מתכוון שהמעצבת תעשה רק מה שבראש שלה בלי קשר לפרוייקט, אבל רוצים למצוא מעצבת מוכשרת? תבטיחו חופש יצירתי (ותתכוונו לזה) ותגלו שזה לפעמים יותר חשוב מהרבה פקטורים אחרים.

אנשים
כולם אוהבים לעבוד עם אנשים מוכשרים, נחמדים ומוצלחים שאפשר ללמוד מהם, וכיף לשבת איתם. אם יש לכם סביבת עבודה מגניבה ואחלה אנשים בחברה – תתקשרו את זה. תראו לנו. אחד הדברים שהכי מפחידים לפני שאנחנו בוחרים עבודה חדשה זה מי הולך לשבת איתנו בחדר ומי הולך לאכול איתנו צהריים.

אני יודע שכשאני עשיתי את המעבר מסטודיו לעיצוב (שמלא במעצבים אחרים) לסטארטאפ (שמלא במתכנתים) היה לי חשש מאד גדול ממי יהיו האנשים שיעבדו איתי, ולמרות שבסופו של דבר היו שם אחלה אנשים זה כמעט היה גורם מכריע שגרם לי לא לבחור בעבודה.

רוצים להקל עלינו את ההחלטה? תראו לנו שאתם עובדים עם אנשים מדהימים.

כסף
ברור שכסף חשוב. מה חשבתם שתתחמקו מזה?
ברור שאנחנו רוצים להרוויח כסף, ולמרות שזה לא הגורם היחידי (ולפעמים אפילו לא המכריע) בהחלטה שלנו זה בהחלט חשוב. אז תדברו על זה.

אם אתם לא רוצים לשלם הרבה כסף למעצב יכול להיות שזה נובע מכמה סיבות:

  1. אתם לא חושבים שעיצוב זה חשוב.

  2. אתם קמצנים.

  3. אין לכם כסף.

אם אתם לא חושבים שעיצוב זה חשוב, אני לא חושב שאתם קוראים את הפוסט הזה, וגם ככה לא אכפת לכם שתמצאו מעצב גרוע, אז אני מתעלם מכם.

אם אתם קמצנים זו בעיה. נדמה לי שקראתי איפשהו שאין תכונה שיותר מבאסת נשים בדייטים מגברים קמצנים. בקיצור – אל תהיו קמצנים, אם כן, אל תתפלאו שאתם מוצאים רק דייטים גרועים.

אם אין לכם כסף, זו גם בעיה אבל יכול להיות שזו בעיה פתירה. קודם כל, כמו שראיתם מהרשימה הזו, כסף הוא רק אחד מהדברים שחשובים לנו, אם תשכנעו אותנו שבשאר הפרמטרים אתם מדהימים, יכול להיות שנסכים לעבוד קצת בקצת פחות כסף, כרגע. אבל אם אתם הוגנים ומבינים את הערך של עיצוב תמצאו דרך להבטיח לנו איך תפצו אותנו על העובדה שאין לכם כסף עכשיו. זה יכול להיות אופציות או אחוזים בחברה, זה יכול להיות לקבל מוצרים או שירותים אחרים בתמורה או כל רעיון יצירתי אחר.

למצוא עובדים זה לגמרי שיווק

למצוא עובדים טובים לחברה שלכם זה עבודה קשה כמעט כמו למצוא משקיעים או את הלקוחות הראשונים שלכם. היות ואני יודע שכדי למצוא את השניים הנ״ל אתם עובדים קשה מאד, אין סיבה שתזלזלו במשאב הכי חשוב של החברה שלכם – האנשים שעובדים איתכם.

תתחילו לחשוב דרך העיניים של המעצב, תבינו מה חשוב לו, ואז תמצאו דרך לתקשר לו את זה בדרך מעניינת. אני מבטיח לכם שאם תשקיעו בזה, אתם תגלו שיותר קל למצוא מעצבים ממה שחשבתם.