בואו נדבר על הקשר בין תהליך מיתוג להצלחת העסק. כשאני כמעצב עובד על פרוייקט, אני מתמסר לו עד כדי שבשלב מסויים אני מרגיש שזה כאילו העסק שלי. כל החלטה נהיית דרמטית פתאום. “אבל מה אם אני עושה טעות?” מה אם זה לא המסר/צבע/פונט הנכון? מה אם אני אעצב את דף הבית ובגללי אף אחד לא ילחץ על הכפתור "התחל כאן”?. זה יהיה באשמתי.

כמובן שכמעצב יש לי אחריות. הלקוח סומך עלי עם המותג שלו. ואם אני אעשה עבודה גרועה אני אפגע בעסק שלו. אבל מה קורה כשהלקוח לא מיישם את המלצות המעצב? פתאום אני מרגיש כאילו הלקוח הוא זה שעושה טעות ועלול להרוס לעצמו את העסק. היות וכבר אמרנו שאני בן אדם שלוקח דברים ללב, זה כמובן מטריד אותי מאד, ויש לי דחף עצום לריב עם הלקוח, להסביר לו שהוא עושה טעות, ושהוא מסכן את העסק של עצמו.

זו כמובן טעות. ואני מנסה ללמוד ולשחרר. העסק לעולם יהיה של הלקוח, וכל ההחלטות הסופיות בנוגע אליו הן שלו. אנחנו יכולים להמליץ, להסביר ולנמק. אבל בסוף זו ההחלטה שלו. שוב ושוב אני צריך להזכיר לעצמי  שזו לא אשמתי אם הלקוח בוחר לא להקשיב, ולהמשיך בבינוניות, אפילו אם הוא משלם לנו כדי לעשות בדיוק ההפך.

אז כשאתם עושים מיתוג לעסק שלכם, תזכרו תמיד – זו אחריות המעצב להביא לכם רעיון מעולה. אבל זו אחריותכם ליישם אותו. אחרת אין אחריות.

קרדיט תמונה - Car jumping guard rail during `Dorlington 500' stock car race מתוך מאגר התמונות LIFE בחסות גוגל.